måndag 28 september 2009

Sjöslag

Vi for till Utö i lördags. Det var dags för bartömning och då måste man ju hjälpa till.
Redan i bilen på vägen ut kändes det att detta kommer att bli en resa utan dess like, vi var laddade på ett bra sätt och vi var på G.
Efter en skräckresa med höga vågor så kom vi fram till en nästan tom hamn. Konstigt, men bra då vi fick en bra plats. De andra två var redan där så vi la oss brevid. Vi hade börjat festa redan på vägen ut så det var bara att köra på.
Tvingade fram en lunch vid halvfyra och hamnade på rätt köl igen. Det kom och gick folk hela tiden men jag tyckte att det var bra att bjuda in fler. Det blev lite trångt och jag kan ångra att de från Australien fick komma. Riktigt snygga grabbar men det visste de och var ganska dryga.
Jag ska inte trötta er med alla detaljer men det är längesen jag skrattade så mycket. Tror att vi som vanligt hade roligast av alla. Sen gick filmen av och jag minns bara bitvis. Upp på Bakfickan så klart, dansa och tjoa, hälsa på folk och få ögonbrynet spräckt av en ung man utan vidvinkelseende.Man kan dansa och blöda samtidigt!
Söndagen blev betydligt lugnare och vi som inte skrek sönder halsen har väl inga direkta sviter efter helgen (förutom ärr i huvet).
Att det finns riktiga svin där ute påverkar dock inte min upplevelse: Tokjävla roligt och ett bra utlopp för alla tonårstendenser gör det till en höjdare! Nu är det bara att vänta på baröppningen nästa år.

Tack o hej fullrulletjej

- Jag är fullständigt bakfull
.- I'm drunk-constantly back drunk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar