onsdag 2 september 2009

Ja jösses vad gulligt!

I dag gick min yngsta dotter hem till en klasskamrat istället för att gå till fritidsklubben. Allt var kollat med alla föräldrar och frid och fröjd. Nu ringde pojkens mamma och visste inte vilket ben hon skulle stå på.
När hon kom hem fick hon se tre barn, påklädda till tänderna, med mössor och tre par byxor. De skulle spela, håll i dig; klädpokerfinns i sjön!!
De är ju så nyfikna i den här åldern och ingen blev ju naken, de stannade vid linnen och ett par byxor. Det hela var väldigt oskyldigt men hon kände att hon ville berätta så det inte blir fel om nån av ungarna för det på tal sen.
Helt rätt gjort av henne och jag har pratat (inte skällt el förbjudit) med min dotter om integritet och vad som kan hända om fel person är med och skvallrar för resten av skolan.
Kort sagt, jag har försökt att mota olle i grind och tagit mitt föräldraansvar.
Men visst är det väl lite gulligt, i all sin oskuldsfullhet?

Tack o hej leendemammatjej

-Han som spelar keyboard där borta verkar vara nästan blind!
- Ja, han är när-synth!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar