fredag 2 oktober 2009

Jag har tillbringat de senaste dagarna i nån form av baksmälla/förkylningskoma. De krafter jag har kvar har gått åt till att få undan ärenden, handla mat och städa ifall man skulle bli liggande. Vill att ungarna ska få det de behöver även om jag blir dålig.
Har inte brutit ut ordentligt ännu vilket nästan är ännu värre.
Var på lunch med lille mannen idag. Kul att ses men jag har en fundering. Det är mest jag som pratar(ställer frågor), han svarar ganska kort som den norrlänning han är. Enda gången han kommer igång ordentligt är när man pratar om sånt som upprör eller irriterar. Då får man inte en syl i vädret.Han har väldigt vettiga åsikter om allt men man måste ju kunna småprata utan att dra in politik eller moraliskt förfall för att det ska rulla på. Sen är det som att han kommer på sig själv, det les lite i mjugg, och han skämtar nästan lika mycket som jag.
Hm, får fnula på den. Jag är nog mer sörlänning än han, tar inte allt så allvarligt och tycker om att skoja lite utan att för den skull svamla helt och hållet.
För övrigt blir det en lugn helg. Dels för att jag har barnen, men mest för att jag faktiskt inte har lust att göra så mycket. Det räckte bra med förra helgen. Nu, fredagsmys och Idol. Go Erik!!

Tack o hej snorinäsantjej

- Varför lämnar du din väska här vind för våg?
- How come you leave your bag here wind by wave?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar