lördag 10 oktober 2009

Kamrater till kamrater

Jag är imponerad av mångfalden när det gäller folk. Finns verkligen hur många sorter som helst och jag har nog en representant från alla grupper i min bekantskapskrets. Från partybrudarna som är roliga men ack så ytliga, gamla vänner som håller mig på mattan och minns mina misstag. De jag pratar existensiella problem med, timmar i telefon om livet och människorna. Till de som är som tvillingsjälar fast ändå så olika. Det är ett brett spektrum och det är otroligt berikande att känna så många olika sorters typer. Sen finns det några som är allt i ett. Bland annat J som slappade i min soffa igår, som kan prata om allt, svamla om det mest svårförstådda och som ändå får mig att le varje gång. Politik,filosofi,teknik,historia eller ekonomi spelar ingen roll. Vi hittar alltid en nivå där vi kan mötas och diskutera.
Jag är mycket nöjd med mina vänner och jag tycker det är synd att det inte kan vara likadant i ett förhållande, även om man har en som man kan prata om allt med. För hur ska EN människa kunna fylla alla olika varianter utan att vara schizofren?
Kanske man skulle göra likadant där, en snubbe för varje behov?
Haha, skoja bara. Men visst vore det praktiskt.

Tack o hej tacksamtjej

- Han är bortrövad.
- He's away-assed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar