tisdag 6 oktober 2009

Hej hopp, kolesterolstopp!

Det bästa jag vet är onyttigheter: Chips, ostbågar, OSTBOLLAR, hamburgare, pizza, pommes frites och skagenröra. Slurp, jag skulle lätt kunna leva på dessa saker varje dag. Sen gillar jag att röka och att snusa. Släng lite alkohol på det så är vi hemma!


Som du märker så har jag inte skrivit något om sötsaker. Det kan vara gott ibland men skapar direkt ett sockerbehov så jag håller mig borta. Dessutom blir man inte fet av fett, utan av just socker. Tänk på de som dricker läsk varje dag?! Hua..


Däremot så känner jag att jag misshandlat min kropp alltför länge. Det är inte bra med kolesterol, fina celluliter blir det av det också, men jag känner att jag inte mår bra just nu. Opigg och seg, som en degklump fast på insidan.


Så nu blir det andra bullar! Eller det blir mortötter, krossat linfrö, sallad, tonfisk och fiberbröd som sköljs ner med tranbärsjuice.



Nä, jag är inte tjock, ska absolut inte banta. Men för att undvika transfetter o dyl får man hålla sig till "dietmat". Fyller så klart på med pasta och sådant för att orka men inga halvfabrikat och inget av det jag nämde ovan.
Fast det är klart, det finns inget kolesterol i öl va?

Tack o hej renlevnadstjej

- Jag har sendrag i vaden!
- I have latepull in the what!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar