söndag 17 maj 2009

Helgnytt

Avslutade jobbveckan med att skicka lillstinta till Gotland med sin kompis, själv slappade jag med storstinta och somnade tidigt. Iväg med jobbet på lördag för att ha lite femkamp på Grönan. Som vanligt blev chefen och chefenchefen sena så vi andra la grunden på medis med några öl i solskenet. Det jag inte tänkte på var deras onda plan att supa mig full så de skulle vinna. Funkade dock bara fläckvist, kom inte sist i alla fall. Ganska kul att fara runt utan barn och bete sig som ett, bara dricka och ha kul. For hem tidigt för att hålla stortjejen sällskap men blev visst lite dragen av den sista shoten så man fick gå och lägga sig istället.

Min gode vän J ringde i morse och frågade om jag ville ut på sjön. Det tackar man inte nej till och vi hade en mycket trevlig dag på böljan den blå. Fint väder och en massa vacker natur därtill.

Man blir galen av avundsjuka när man ser alla fina strandtomter med miljonvillor, dyra båtar och annat mys. Enda trösten är att de nog inte har så kul på vintern.

Tack o hej småbåtstjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar