måndag 15 juni 2009

Uppfostran efterlyses

Säg vad du vill om mina barn, de kan vara nog så fräcka och lite oborstade. Men de skulle aldrig bete sig, hos andra, som andra beter sig här.
De flesta barn gillar att vara här, det är ganska fritt och man får göra det mesta. Vill man låna mina klackadojor, måla på stenar eller ha picknick i vardagsrummet så är det sällan några problem.
Däremot så får man INTE rota i mina saker. Har hittat ungar i min garderob, de har tittat i mina byrålådor, eller som hon som ramlade in i dag kl. åtta (!) på morgonen, hon ställer sig och går igenom min post!!
Vad är det för föräldrar som inte lär sina barn skillnaden på mitt och ditt?
Skulle jag få höra att nån av mina rotat hemma hos någon så skulle det bli ett jävla liv kan jag säga!
Sen ska vi inte ens tala om vilka åsikter de har, bristen på värderingar eller spåket de använder.
Jag är inte Lutheran, men nån jävla ordning får det väl va?!

"Alla kvinnorna hade män utom Rut så hon fick använda substitut."

Tack o hej uppfostradtjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar