söndag 14 juni 2009

Och nu, lite svammel

Nu kan det bli lite hur som helst, jag är så himla trött och har ingen riktig koll. Men, stoisk i mitt engagemang gentemot er, skriver jag ändå.
Igår hade vi trevligt med J, vi spelade yatzy och åt god mat. Sen blev det barngenispel resten av kvällen. Kunde inte somna ordentligt sen, så jag är lätt mosig i the kola.
Dagen idag har vi ängnat åt att omfamna Guds kärlek. Nä, skoja bara, vi har varit på dop. Väldigt trevligt och lille E uppträdde så tant började gråta. Blir inte han kändis så vet inte jag. Organisten däremot hade med sig antingen en praktikant eller sitt nya pök. Hon spelade fel, hade kattöron på sig och satt och pratade medans prästen pratade om sitt. Mycket orutinerat!
Klarade dock håret från att börja brinna denna gång, man kanske har blivit förlåten av han där uppe. Gott fika och presentöppning avslutade dagen. Synd på vädret bara, hehe syndafloden.
Nu ska jag unna mig ett glas vin och somna ovaggad riktigt tidigt.

"Alla vuxna levde ett stilla familjeliv utom Eva och Krister för de var alkoholister."
(extra kul för oss insatta, moahahahahah)

Tack o hej okristentjej
Ps. Vår dopgåva var två små burkar i nysilver. En = "Min första tand", den andra "Min första lock". Min dotter frågar då om det gäller hans första "lock för örat". Hur gulligt är det?

3 kommentarer:

  1. Vet vad och hur du tycker, men tycker att det där var lite onödigt i alla fall...finns ju vissa som tycker om 50% av de nämnda.

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att du inte vet ett skit om vad som hänt, plus att de som läser här inte vet så låter jag bli att säga mer. Ta reda på fakta o även vad som säg idag så ändrar du dig nog.

    SvaraRadera
  3. Hoj hoj....familjen E verkar ha svårt att släppa saker...ja ja. Jag vet vad som hänt. Svårt att inte veta eftersom man med jämna mellanrum blir påmind om det. Jag tänkte mer på dina syskonbarn som kanske inte tycker att det är så roligt...Nåväl.. Du kanske hade behövt försöka vara den större människan och gå vidare. Men antagligen så blir det inte så i alla fall. JAg skiter då i vilket.

    SvaraRadera