tisdag 30 juni 2009

Long time, inge skriv

Tydligen var det ett tag sen jag var in här och jag har inte en sportmössa att komma ihåg vad som hänt sen dess. Vi kan väl börja med resan till Kiruna kanske. Mina föräldrar, yngsta barnet, en polare och jag for med bil upp till Ultima Thule. 120 mil på ett ungefär, sträckkört med allt vad det innebär. Vägarbeten, renar och lågt stående midnattssol gör ingen glad(förutom 08:an som aldrig sett skiten förut). Sen följde en trevlig vecka av umgänge med familjen, "turist"aktiviteter och festival.


Det är riktigt bra att ta med folk som aldrig varit där förut, då får man fara runt lite och turista själv. Det är slående vackert där uppe och ännu finare blir det i midnattssol.


Festivalen i sig är väl trevlig, fullt med folk och en del bra musik. Tydligen var det 80.000 besökare i år. Men med tanke på att det var 10års jubileum så hade man nog förväntat sig ännu bättre artister och fler framför allt.


Mina trogna fans blev dock besvikna, det har varit ett evigt messande och ringande på nätterna. Låt tant ta semester så hon orkar med allt lammkött. Fast det är klart, det blir nog inget mer sånt. Jag verkar helt ha tappat intresset för allt vad män heter, har inte blivit sugen på kvinnor och hundar gör det så dåligt. Man får ligga kvar i torrdocka helt enkelt.

Världens sötaste barn, saknar och vill ha hit!!

Tack o hej Kirunatjej

"Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar