lördag 8 augusti 2009

Times are a changing

Sol och bad veckan lång, både per båt och bil. Planering för framtida date och allt rullar på.
Jag är ändå rätt faschinerad av det faktum att människan som väsen är så förutsägbar samtidigt som det är omöjligt ibland att förutse det förutsägbara. Invecklat?
Det jag försöker säga är att en av mina bästa vänner har ljugit (undanhållit information) för/från mig. Den är bekräftad från annat håll och jag testade men fick ett nekande. Troligtvis beror det på skam och jag tänker inte konfrontera personen i fråga, jag bara tappar lite av min tillit. Ibland förtränger man saker man inte kan stå för, däremot borde han veta att han kan berätta allt för mig, det brukar han göra.
Sen finns det ett annat fenomen som dyker upp med jämna mellanrum och jag blir lika besviken varje gång. Jag har en ganska "hård" jargong ibland, alla vi skämtar ganska hårt, men jag brukar fördela gracerna och inte gå på samma hela tiden. Vet inte om folk tycker att jag förtjänar det eller om de tror att jag kan ta det, men jag får inga vita kort, det skojas en hel del på min bekostnad. Det har jag inga problem med, som sagt, jag är likadan. Men om det blir för mycket, bara på mig, så säger jag ifrån för det kan bli jobbigt. Problemet är då att jag får stå med hundhuvudet helt själv, som att det antingen är jag som börjar eller bara jag som hållt på. Sandlådenivå? Absolut, och ingen big deal. Men jag har kommit fram till att vissa dömmer väldigt hårt utifrån sig själva och uppvisar ett lätt fördömande då det borde delas lika i skuldfrågan. För ett halvår sen hade jag antingen tagit upp ämnet till debatt eller undvikit frågan helt. Men med tanke på min nya hänsyn till mig själv så kommer denna bekantskap helt enkelt få självdö då jag varken krusar eller tar orättvis skit. Har redan plockat undan energitjuvar och negativa människor och utrensningen fortsätter. Trots att jag kan vara "vass" så är jag en god kamrat, pålitlig och trogen med en talang för att bevara hemligheter. Kan man inte se det utan dömer bara utifrån ett visst fyllebeteende så kan det vara. Har en hel del andra kamrater som faktiskt uppskattar alla sidor för de vet att jag accepterar även deras dåliga sidor.
Hårt men rättvist, tänker inte ta skit ensam i ett gäng av kålsupare.

Tack o hej fettlesstjej

"En flicka som har så bråttom att hon inte hinner få på sig några kläder, springer hon med bar kutta eller kutar hon med bar springa?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar