onsdag 12 augusti 2009

Det är inte lätt...

Min tanke med att blogga är att skriva av sig lite, hålla folk som jag inte pratar med varje dag uppdaterade, och att försöka vara lite underhållande under tiden.
Det blir inte alltid som man tänkt sig, känner själv att det blir för allvarligt ibland, man snöar in sig i sina egna tankar och det vore en god idé att ha nån form av dagbok som man skrev av sig i först.
MEN, trots allt så finns det betydligt värre exempel: En ytlig bekant skriver/skryter om sin blogg överallt så jag gick in där idag. Om du tycker att jag stavar dåligt så är jag en svensklärare i jämförelse med denna kvinna. Dessutom är hon så utlämnande så jag blir beklämd.
Hon har verkligen en förmåga att tycka att allt är orättvist, hon gör inga fel och alla sticker kniven i ryggen på henne.Ser sig själv som offer hela tiden och tar inget ansvar för sin del i dramat.
Hon verkar mest umgås med sin pojkvän och son, de håller henne om ryggen hela tiden så att hon kan frossa i självömkan hur mycket som helst. Det är ju en vuxen kvinna vi pratar om och även om vi alla kan trilla dit när det gäller att känna oss utsatta så får man ju ändå försöka ta ansvar för sitt eget beteende.
Så nästa gång du tycker att jag gnäller så säg till så ska du få adressen till hennes blogg, kanske jag då framstår som hyfsat lättsam och underhållande, hehe.

Tack o hej distanseradtjej

"- Vad gör norrlänningar när det blir kallt?- Sätter sig kring stearinljus.- Vad gör norrlänningar när det blir väldigt kallt?- Tänder stearinljusen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar