måndag 24 augusti 2009

Då har vi firat vår kamrat S med buller och bång. Eller ja, det var ett ganska ordinärt party. Jag är stort tack skyldig till H, hade hon inte varit där så hade jag nog gått tidigt. Visst, de flesta är trevliga men det är en annorlunda samling. När jag tänker efter så böt jag nog inte mer än tre meningar med huvudpersonen, det är liksom inte läge för det när hans kona så innerligt "hatar" mig och alla hans tjejpolare.
Nåväl, jag kan konsten att ha roligt ändå men betalar fortfarande priset så här två dagar senare.
Tog mig ner till loppisen idag och köpte mig en bok. De har ganska bra urval där och så gör man ju en insats för miljön när man återvinner. Slog till på "Svindlande höjder" av Emily Brontë. Ser faktiskt fram emot sängdags så jag får läsa om jakten på Heathcliff, snacka om klassiker!
För övrigt ska veckan ägnas åt jobbsök och eventuellt lite biobesök, vi får väl se vad herrn hinner med. Det vill till att hinna träffas för båda är upptagna till helgen, sen är det ju barnvecka igen.
Nu ska jag smörja in mig med olja, är så torr att det kliar.

Tack o hej torristjej

"Var kan jag fixa platser för mina båtar?
I Köp-en-hamn."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar