tisdag 25 augusti 2009

Privacy?

Har man rätt att kräva att barnen, när det är pappavecka, ska ringa innan de stövlar in hemma hos mig? De bor ju här, men i vissa situationer skulle det vara bättre om de ringde först. "Jag är inte bara mamma, jag är människa också" kan jag känna, och även om det inte alltid handlar om det som du tänker på så vill jag nog ha rätt till mitt privatliv i alla fall.
Om jag skulle lova att hålla mig borta en kväll för att mina barn ville ha en middag eller filmkväll med sina polare, så skulle jag se till att ringa innan om mina planer sprack och jag var tvungen att komma hem.
Får ringa FRIS och höra vad man har för rättigheter som förälder. Hm.....

Tack o hej springidörrentjej

"-Vilken snygg fisk du har!
- Ja, det är en läcker-ål."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar