måndag 22 februari 2010

2 steg kvar till kattkärring

Som sagt, kylan håller mig i husarrest. Den korta stund det tar att gå till affären kostar i värk, timvis. Så jag sitter här, gör ingenting o träffar i princip ingen för jag kan knappt ta mig till folk.
I dag när jag satt o frös i soffan fick jag den briljanta idén att göra mig ett par torgvantar. Du vet, fingervantar som man kapar så att bara fingertopparna är ute. Jag har märkt att jag kan ta på mig så mycket kläder att jag svettas, men ändå frysa om fingrarna. Gör jag det så sprider sig kylan i hela kroppen.
Om du nån gång varit tvungen att bara vara hemma under en längre period så vet du att man blir galen till slut. Detta har resulterat i att jag börjat leka med min katt (som behöver banta). Jag springer runt med ett snöre som han jagar lite pliktskyldigt.
Så nu vet du hur min porriga vardag ser ut; en frusen gammal tant med torgvantar som leker med sin dunderfeta katt.
Vill du byta liv? :)

2 kommentarer:

  1. Men herregud, det är fullbordat nu...du har blivit en galen kattkvinna. Oväntat.

    SvaraRadera