fredag 12 februari 2010

För många frågetecken??

Var o varannan rubrik har ett frågetecken efter sig har jag just insett. Är ju en frågvis person men jag anar ytterligare ett missbruk, eller?
Som jag tidigare har berättat går en stor del av min tid åt till att lyssna på folk som mår mindre bra. Allt i från sjukdomar till nedstämdhet. I går fick jag ett samtal av en av de små männen (mest män som inte får ordning på sig) och efter att vi pratat en stund så sa jag till honom:
"Du låter så nöjd o så mycket lugnare än sist?"
"Ja, det gör jag o det är tack vare dig".
"Jaha, hur menar du då?"
"Jag har tänkt på det du sagt, agerat därefter o mår mycket bättre nu".

Jag blev så glad när han förklarade hur han tänkt o hur han gjort med, i detta fallet, tjejen som ställt till det för han. Han är ganska aktiv av sig o fladdrar runt i livet men nu hördes ett lugn som jag inte sett maken till hos honom. Det är så roligt när folk kommer till insikt!
Så nu känner jag mig rustad för alla de andra problemen som folk har, bring it on för tant är laddad!

Tack o hej psykologtjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar