tisdag 10 november 2009

Tog mig in till stan idag för att köpa lite presenter till storstinta som fyller 15. Det var blåsigt och kallt men kul att "känna pulsen" och se lite folk. Har alltid varit faschinerad av att de finns så olika sorters typer och utseenden. Skulle kunna sitta på centralen en hel dag och bara glo, studera hur folk ser ut och beter sig.
Tyvärr fann jag inte så mycket som jag tror att hon skulle vilja ha, så jag gick för att äta lunch med S i stället. Vi syns alltför sällan och det blir nästan lite blygt i början. Tittade in på hans arbetsplats och inser att mina arkitektdrömmar nog får förbli just drömmar. Huva, viket slit!
Maten intogs på Blå dörren, riktigt trevligt hak med bra mat och extremt mycket folk. Dit ska jag gå fler gånger. (Passerade på vägen dit ett hak som heter Blå skåpet, fniss, vad tänker du på?):
Efter att jag lämnat honom blev det en sväng till i affärerna men det är så konstigt mode nu så jag gav upp. Tog en fika hos M istället och fick sen skjuts hem av hennes syster.
Känner att jag inte är frisk ännu, kyla och en dag på stan tog knäcken på mig och jag ska attackvila nu för att orka äta lunch med mannen i morgon. Han är, hör och häpna, bortrest så vi får se när han kommer till stan.
Jag önskar dig en bra kväll och god mental hälsa.

Tack o hej godnatttjej

2 kommentarer:

  1. Blå Skåpet... Dit måste man ju gå och fråga om man får låna toaletten :P

    SvaraRadera