tisdag 3 november 2009

Snopet

Tanken med att förmedla lite kuriosa och roliga anekdoter här på bloggen faller till marken när det bara är elände och sjukdom runt i kring. Blir själv trött på att beklaga mig hela tiden.
Lillan har feber och ont i halsen, men inga tecken på förkylning så då kan det bara vara en sak; halsfluss. Bokade tid på akuten och mycket riktigt, fullblommad halsis! Hon kollade även mig men jag är bara lite röd så det går inte att säga ännu, väntar med halsprov tills jag får ont i så fall.
Så min barnlediga vecka, som jag skulle ägna åt dating och presenthandling, går åt till att leka sjuksyster och patient på samma gång.
Mannen sköter sig väl och ska han fortsätta så här så blir jag impad. Återstår bara att utsätta honom för några av mina vänner för att se om han pallar trycket.

Tack o hej sjukligtjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar