onsdag 18 november 2009

Hej hopp, sicka tjocka innanlår!

Vecka 6 av denna säreget envisa förkylning. Vill träna men det är nog dumt när man hostar upp lava och dammråttor dygnet runt. Ska ta mig ut på en promenad nu och se hur det går. Låg på soffan i söndags och åt praliner(!), det var första gången och nu märks det. De få gånger jag går upp så sätter det sig aldrig där man vill. På rumpan, lökarna eller om man vill fylla ut en insjunken knäskål. Nä då. Hos mig hamnar det ofelbart på magen och framför allt på insidan av låren. Nu så pass att jag gör upp eld så fort jag går nånstans.
Så ut i naturen för lite förbränning. Helst utan astma-attacker då.
Fick köra lite bil igår, alltid roligt särskilt de gånger man får köra fin bil. Mannen behövde hjälp att hämta en annan bil så jag fick köra hem hans. Fett modern med automat och så mycket finesser så jag inte tordes röra något. Fint ska det va!!
En liten lunch på det sen for han iväg (INTE helt ovanligt) och ska vara borta fram till helgen. Man hinner inte ledsna på fanskapet iaf!!
Hade celebert besök på middag igår och vi fick en infall att lägga mitt största pussel, 3000 bitar, nu när inga barn är hemma. Man måste offra vardagsrumsbordet nämligen. Dock befann sig pusslet just då nere i källaren och ytterdörren till det huset var låst och ingen nyckel dit har jag.
Men jag gillade tanken så jag går nog ner och hämtar hem lådan så får tant helt enkelt komma tillbaka för lite seriös pusselläggning. Så får det bli!

Tack o hej tjockistjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar