tisdag 17 november 2009

Glädje!!

För en tid sen, läs halvår, började jag skriva på en bok. Har alltid minst tre uppslag inne i huvet om olika böcker jag vill skriva. Tror egentligen inte att jag har talang nog att bli publicerad, utan skriver mest för att jag tycker det är roligt och för att lätta på trycket.
Har man fullt av ideér så måste de ut innan hjärnan exploderar. Således inledde jag skrivandet av den bok som är roligast att skriva.
Jag är lat, orkar inte skriva en bok där det måste kollas en massa fakta, att inte personer existerar på riktigt och sånt tjafs. Alltså skriver jag om rena fantasier.
Sen fick jag skrivkramp. Är förutom lat även otålig och när jag skrivit två kapitel vill jag att boken ska vara klar. Så inget blev gjort på flera månader.
Natten till igår kom lusten tillbaka. Drömde t om om olika uppslag och satte mig vid datorn det första jag gjorde. Åtta timmar senare har jag kommit en bra bit på väg och känner en sån lust till skrivandet så jag får hejda mig.
Skulle dejtat igår men det blev uppskjutet och tur var väl det. Med mina skador ska man inte sitta vid datorn så länge. Låg och kved på soffan hela kvällen så när han ringde vid halv tio och fråga om han skulle komma förbi fick jag lov att tacka nej. Snacka om att offra nåt för konsten!
Så nu sitter jag här och försöker hejda mig från att öppna boken just nu. Han ska komma nu istället och om jag börjar skriva så blir det att tacka nej igen och det känns inte snällt.

Tack o hej författartjej

2 kommentarer:

  1. Tjohoo! Jag vill också skriva en bok... Men min fantasi har gått och dött tror jag.

    Inte behöver jag förhandsgranska kommentarerna innan jag skickar iväg dem... Eller va?

    SvaraRadera
  2. Jag måste alltid förhandsgranska innan det funkar. Är väl olika kan man tänka.

    SvaraRadera