torsdag 26 november 2009

När julen står för dörren blir det fart på kärringen

Låter som jag är rädd för julen, så är det inte. Har redan bakat pepparkakor, som ska garneras i dag, knäcken står på kylning och jag VET att det kommer krävas minst två satser till om det ska räcka till jul. Det är nog mitt favoritgodis, alla kategorier!!
Däremot är jag rädd för mitt undermedvetna. Reds av maran natten till idag. Mina stackars barn jagades av en knivmördare som "inte skar, bara rispa" som finnen sa. Jag kunde inte göra något utan skrek och grät om vartannat. Då var det helt plötsligt jag som höll i kniven och försökte göra dem illa. Jag visste i drömmen att det var en dröm men kunde inte vakna.
Störd much? Vem drömmer att de skadar sina barn?
I morgon ska jag försöka hinna med att göra lussebullar, skyller på N men tycker ju själv att det är smaskens. Sen kommer de nog hit, äter upp allt mitt arbete och glöggar till Idol. Nice!
Nä, jag ska nu ta och kolla om den köpta kristyren är värd sitt namn. Fuska lite får man väl och jag är för dålig med vanlig sprits så nu blir det färdigköpt gegga.


Tack o hej adventstjej

3 kommentarer:

  1. Sjuk är du...dessa drömmar och detta eviga bakande. Hmm
    /Syster

    SvaraRadera
  2. Vilket land ska vi flytta till då?

    SvaraRadera
  3. Någonstans där de har billig mat och öl, snygga karlar och inga knivmördare

    SvaraRadera