söndag 29 november 2009

För snäll

Som jag tidigare sagt så blev jag uppringd av mina föräldrar som skulle ta bussen till storstan. De betalar typ 20 kr för resan så de tog sig en utflykt.

För en gångs skull gick jag med på att åka in och träffa dem. De är visserligen två väldigt snälla människor men det brukar inte ta mer än 20 minuter så får jag ett flipp. Lite som att vara ute med en dagisklass, det pips och gnälls om allt möjligt och om vissa inte får konstant uppmärksamhet så blir han sur.

Så trots ungarnas protester steg vi upp tidigt på söndagen, tog oss in till gamla stan och mötte upp. Tur med vädret, rätt varmt och uppehåll, så det kunde bli en trevlig dag trots allt.

Det blev det verkligen, alla var glada, vi busade rätt hårt jag och äldsta dottern så på det hela taget blev det en mysig dag. Lång promenad runt stan, fika, julskyltning, brända mandlar och annat som hör julkänsla till.

Vi höll igång i 6timmar innan det var dags för dem att åka hem. Vid det här laget var det så disigt ute, och mörkt, så promenaden genom gränderna i gamla stan blev rena spökvandringen.

Så det är tur att jag är snäll. Ibland i alla fall, för gamlingarna var så glada och nöjda så det liknade ingenting.


Tack o hej mysigtjej


3 kommentarer:

  1. Inga bilder på mommon? Jag saknar...

    SvaraRadera
  2. Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

    Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

    Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.

    SvaraRadera