onsdag 29 april 2009

Intressant

Av någon outgrundlig anledning så har jag alltid grus/sand i jobbarskorna. Det spelar ingen roll att jag tömmer dem konstant, alltid har rena sockar och tvättar fötterna som en besatt. Varje dag kommer jag hem och det liksom rasslar när jag går. Nördig som jag är så har jag bestämt mig för att ta reda på exakt HUR mycket saker som får plats där, det är ju ändå ganska trångt mellan mina tår i alla fall.
Så, efter en dag på jobbet (en viss del har jag tillbringat i en rabatt) tar jag försiktigt av mig skor och strumpor över ett papper. Sen pillar jag ur alla grejer ner på pappret och lägger det på brevvågen. 25 gram!!!!!! Fatta, 25 gram jord/grus får alltså plats mellan grisarna.
Det skulle alltså kosta mig 5,50 att skicka detta inom Sveriges gränser(om de inte höjt till 6kronor förstås). För att inte tala om vilket slitage det måste vara på huden där i mellan.
Undra om det kan gå som arbetskada, utslitna mellantåväggar?

2 kommentarer:

  1. Fel av mig, det priset gäller bara upp till 20gram. Jag skulle alltså få betala det dubbla för min omkringskickade smuts.

    SvaraRadera
  2. Vad äckligt det lät - utslitna mellantåväggar...

    SvaraRadera