måndag 1 mars 2010

Magen som gud glömde

Om du någon gång råkat svälja en handfull rakblad så kan du föreställa dig hur min mage känns. Det svider nåt helt otroligt och jag mår illa hela tiden. Fick magkatarr vid 14 års ålder men lyckas oftast hålla det i schack genom att äta ofta och lite. (bra sätt att hålla vikten oxå).
Men nu vill den inte längre, vet inte vart jag ska ta vägen riktigt, det hjälper inte med snäll mat och magmedicin. Ska försöka få tag på min läkare och se om hon kan hjälpa till.
En tanke slog mig när jag skulle somna igår. En dum tanke. En tråkig tanke. En-nu får du ta o ge dig-tanke.Det är ganska precis ett år sen nu som det begav sig. En kort och intensiv "romans" som fått sin start redan förra hösten. Vi hade alltså kännt varandra rätt länge och strulat fram och tillbaka. Det blev lite strul efter också, tror att han var här sista gången i slutet på mars. Det är över och jag skulle inte vilja röra honom med tång, en besvärlig man med många jobbiga sidor. Tanken som infinner sig är egentligen ren nyfikenhet. Det gick väldigt fort från att han var här tills han hade ett förhållande som han fortfarande är i. Frågan är; när är deras ett årsdag? Jag fnissar lite när jag räknar på det, för är det nåt jag gillar så är det att få mina misstankar bekräftade. Skiter i allt som har med honom att göra men det luktar skumt lång väg så jag skulle ändå vilja veta, hur stor skitstövel är han egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar