onsdag 8 juli 2009

Socker

Undviker socker som en katt undviker vatten. Får grymt mycket hål i tänderna och får ta sötningsmedel i stället, urk! Men ibland är det bara så jävla gott!
Har precis bakat den godaste paj jag ätit på länge, vi hade för lite rabarber så det blev för mycket socker och jag slängde i lite äpplen (den söta sorten). Mums i magen blev det!
På fredag ska vi ha TP-turnering och tanken är att vi ska bli rätt många så att man kan dela in sig på lag. Kommer alla så blir det trångt men kul. Har dock en viss känsla av ett par avbokningar, folk som blir tysta när det vankas dåliga nyheter är inte så svåra att förutspå just genom deras tystnad.
Hur som helst så föredrar jag att folk berättar direkt, det krävs ju inga större tankeinsatser för att räkna ut hur det ligger till.
Hm, hörde jag inte ett litet rop ifrån köket? "Kom och ät upp mig, jag är så söt och god"!
Det kan nog vara värt lite karies, nést-ce pas?

Tack o hej kaloritjej

"Hellre en bollkalle i kanalen, än en kall balle i analen. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar