onsdag 27 januari 2010

Håhåjaja...

Om du tycker att jag snöat in på ett spår så har du helt rätt. Å andra sidan är det min blogg, till för mig o mina tankar så du väljer ju själv om du orkar med.
Hur som helst är jag helt förbluffad över hur lätt det är att ta över någons liv om du bara säger rätt saker, puffar på rätt ställen och slår ner lagom hårt på känsliga saker. Hon är så briljant på detta, det går inte hem hos mig alla gånger men jag säger inte alltid emot och då tror hon att jag anammat det som sagts. Men hos andra går det verkligen in, jag har suttit och lyssnat på åsikt efter åsikt som jag VET inte kommer från den som sa det. Små, vita förvanskningar av saker som jag varit med om när det hände, återberättas på ett glorifierat sätt.
Jag sitter och ler, dels av medlidande men även av förakt för denna oförmåga att skilja på vad man står för och det hon säger är rätt.
Ja, jag vet. Om jag fördjupar mig i detta fortsätter hon att vara en energitjuv, men hon stjäl inte min energi. Jag bara lyssnar på den trasiga skivan än en gång, denna gång via någon annans högtalare.
Ja jösses, sent ska syndaren vakna. Det ska bli roligt att se vem som fattar först.

Tack o hej fettnöjdtjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar