måndag 5 april 2010

Mer elände?

Nu får vi se hur det går, har fått nåt fel i en nerv i höger axel så fingrarna domnar och kontrollen är så där. Som när armen eller foten har somnat du vet. Hm, ständigt nya krämpor.
Stackars lilla dottern, hon fick sin första depression i morse. Att vara arg,besviken, ledsen eller sårad är sådant hon hunnit lära sig trots sina unga år. Livets hårda skola har vi alla gått i. Idag tittade hon ut genom köksfönstret, såg snön och gav upp ett vrål. Jag riktigt såg hur livsglädjen rann av henne och ögonen fylldes med tårar.
"Mammaaaaaaaaa, jag blir galen, är det vinter igen?"
Jag försökte förklara hur månaden april fungerar och frågade om hon inte mindes det från förra året?
"Mamma, jag är bara 10 år. De sa på nyheterna att jag inte har varit med om en sån här vinter förut ju."
Hm, jaja, hon har i allafall förstått att det var längesen vi hade en sån vargavinter.
Så för hennes(o alla andras) skull hoppas vi på fint väder snart. Nu sticker det t om i mina läppar så jag ska nog ta och lägga mig någonstans. Fridens

1 kommentar: