måndag 26 april 2010

Årlig hälsokontroll?

Visst börjar man bli lite gammal nu. Veckan har varit hård och det är tokmycket pollen men nog borde man ju orka något? Har sovit väl och länge idag men är nu, halvfyra på eftermiddagen, så trött så jag har lust att svimma lite. Detta har pågått ganska länge och jag som aldrig oroar mig för sådant börjar fundera på om det är nåt fel som är trasigt. Kanske nån obotlig sjukdom eller kanske bara AIDS? Nä, så klart inte men det är helt klart något som inte stämmer. Får väl skutta till doktorn. Släpa mig dit snarare.
Hur som helst så var jag på efterfest i fredags. Först förfest(middag) sen fest. Sen efterfest. Då hamnar jag i prat med en mycket trevlig man. Han är väluppfostrad och charmant. En riktig gentleman. Som vanligt när jag pratat med någon som inte beter sig som en babian så byter vi telefonnummer-mitt nummer är nog det mest spridda i hela Sverige. Inget mer med det, jag är bara vänlig och inte ett dugg intresserad av honom på det sättet. Sen dess har han ringt mig ett otal gånger, messat och hållt på. Fortfarande lika trevlig men va fan, ta o ge sig nån gång. Det går som en röd tråd genom mitt liv; män som är otroligt på. Vilket jag uppskattar de gånger jag själv är intresserad.Jag som gått i kloster orkar inte med och säger ifrån men det verkar inte hjälpa.
Skit i det, lång utläggning om ingenting. I lördags var jag hemma hos min gamle klasskamrat. Han är så seriöst störd i huvet och vi hade jättetrevligt. For till stan och spela biljard,drack öl och levde runt. Det känns som en (ny)början på en underbar vänskap.
Nu måste tant ta en tupplur för att ens orka laga middag. Som sagt, det är nåt fel som är trasigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar