torsdag 15 april 2010

Lagom

En stillsam vecka som sniglar sig fram fast på ett behagligt sätt. Vet inte om vårkänslorna är sena eller om jag blivit gammal men jag känner mer och mer att det skulle kunna få vara barnvecka jämt. De är så lugna och söta mina barn, de börjar även bli större och jag har stort utbyte av dem. Vi svamlar en hel del och gör kanske inga större saker rent praktiskt men de glädjer mig och jag trivs i deras sällskap.
Nu lät det som att jag inte har haft lust att umgås med dem förut, det jag menar är att man vänjer sig fort vid sina barnlediga veckor men just nu har jag inte det behovet. Jag kanske har blivit vuxen?
Annars är det ganska tungt just nu. Lider gravt av pollen, blir tung i huvet och sover illa så jag har mycket värk i nacken. Man får väl helt enkelt hoppas på en ljusning längre fram.
Till dess ska jag titta och njuta av mina barn. Om jag misslyckats på alla andra poster i livet så känner jag mig ändå nöjd med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar