torsdag 8 april 2010

Alkohol, jawohl.....

En liten tjejträff i centrum blev till en barrunda på söder. Kom in lite senare än de andra brudarna så de var ganska söta redan när jag tog min första öl. Alltid trevligt att gå ut bara tjejer och snacka lite dynga.
De karlar som befanns sig runt omkring blev väldigt nyfikna när jag sa att vi var från Feministiskt initiativ och att vi var flator allihopa. Om det skulle vara sant, hur tänker de då? Att de omskola oss allihopa eller att de ska få titta på? Idioter!
Hamnade på den lokala krogen på vägen hem, hälsade runt på karaokefolket, sprang på min ärkefiende, och satt sedan med en kille jag känner och hans engelska polare. Märkligt är att hur jag än gör så hamnar jag alltid i en rådgivarroll som jag inte har bett om. Vet nu allt om denne engelsman och hans problem, de var varken få eller små, och kan bara hoppas att jag nådde fram med vissa grundläggande sanningar. Sagde man var vi sedan tvunga att rädda ur klorna på min ärkefiende. Trots att hon nu har pojkvän så ska hon på alla hon ser mig prata med. Jösses!
Så, livet rullar vidare som vanligt och jag kan bara konstatera att vissa aspekter av det blir lättare att hantera med lite alko innanför västen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar