torsdag 20 maj 2010

Röd som en ....

Efter lite roddande med hemliga pengar till en hemlig present inför en hemlig fest tog vi en sväng till den hemliga krogen, eller ja, krogen är ju inte hemlig, ingen lönnkrog direkt, men de som hänger där är rätt "hemliga om du förstår vad jag menar. Orkade dock inte sjunga utan satt mest o tittade på folk, man upphör aldrig att förvånas.
Idag har jag varit kurator till en vän, en liten man som växer varje gång jag träffar honom. Han är betydligt smartare o roligare än vad man tror. Vi tog en lång promenad, tvångsbadade hans hund o pratade om livet. På väg hem blev det en stilla (ok två då) öl i den gassande solen. Tror faktiskt han såg lite gladare ut efter vår dag tillsammans.
Sen for jag iväg till lillstintas skola. Konstutställning o ett uppträdande med Beatleslåtar stod på schemat. Töntig som jag är så började jag nästan gråta, de är ju så söta. Bet mig i kinden för att inte böla vilket naturligtvis ledde till ont-tårar i ögonen.
En skön slapparkväll är nu till ända o jag längtar till sängen. I morgon blir det läkarbesök o 40års fest. Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar