tisdag 1 juni 2010

Konsten att försöka vara sig själv utan att bli dryg?

En liten lätt inflyttningsfest hos J o N på fredagkväll. Trevligt litet hus med stor potential och avocadogrönt porslin på toaletten, så avundsjuk! Jag erkänner att jag är bra på att göra ett dåligt första intryck ibland. De flesta brukar dock ändra uppfattning, vissa fortsätter dock att tycka illa om mig. Fine by me. En kvinna som med all rätt har fått en konstig syn på mig dök upp på festen. Hon har goda lovord från båda mina vänner men jag satt och lyssnade på henne, både när hon pratade med dem och med andra som var där. Hon är nog både ordentlig och stabil men det finns en dryghet där som jag inte förstår. Bara för att du kan (eller tror att du kan) något så behöver du inte vara stor på dig. Hon och jag kommer nog aldrig komma överens men det skiter jag i. Har svårt för folk som är självgoda. Mitt intryck, men va fan, vem bryr sig?!
Hade ett rejält migränanfall på lördagen. Typiskt när man lovat att hjälpa till med något men det jag trodde var lite baksmälla blev en rejäl resa. Måste skaffa migränspray för det där vill jag inte vara med om på länge. Usch. Kom till slut upp ur sängen och tog mig iväg på vingliga ben för att ta en öl med en kompis. Kan verka märkligt men man vill gärna göra nåt efter en hel dag i sängen och eftersom jag aldrig är barnledig längre får man passa på när bara stora barnet är hemma.
Söndag blev grävdag istället för städdag och deras trädgård behöver mycket arbete eftersom den fått stå i träda så länge. Kul för dem att få skapa något själv.
Städat måndag o idag var C här och berättade om sina flyttäventyr. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. En fördel, om man kan kalla det så är att hon fått se en sida hos en inblandad som ingen har velat tro finns. Jag har vetat om den länge och samma beteende har visat sig nu. Det finns fler som lärt sig den hårda vägen och jag menar inte att alla ska tycka som jag. Det jag vet dock är att jag sällan har fel om folk. Sen ger man dem ändå en chans men än så länge har jag inte missat med mer än ett par milimeter.
Om jag fick leva om mitt liv så skulle jag göra som jag tänkt och bli beteendevetare. Shit vad stålar jag skulle haft nu, lilla fröken rätt varje gång. Mitt eget beteende får någon annan analysera, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar