torsdag 10 juni 2010

Jag sätter ner foten.

Upp tidigt på onsdagen för att bevittna skolavslutningen. Vet inte, tycker nog det var mer högtidligt o bättre arrat på min tid. Nu tittar man på sång i tio minuter, lyssnar på rektorn i trettio o sen är det betalfika i klassrummet. Nåväl, nu är det ledigt till slutet på Augusti.
Stora tjejen fick riktigt bra betyg o jag hoppas att det räcker för att hon ska komma in på den linje hon sökt. Om hon trodde det var mycket plugga nu så är det inget jämfört med det som komma skall.
Efter att ha arbetat lite i trädgården skulle jag spela kubb med lillstinta. Då upptäcker vi att kubbet är borta. Man blir arg för man tror att det är snott, sen kommer man på att en viss pappa lånat det förra sommaren. Får inget svar på mitt mess o jag känner en viss irritation för allt han lånar, halva mitt bohag än så länge, stannar kvar hos honom. Dålig stil till att börja med men med tiden får han även för sig att grejerna är hans. Idiot.
Apropå idioter så håller min "vän" på att krypa till korset, igen. Han ville att jag skulle ta en öl med honom igår men jag avstod. Han tycker att jag hjälpt honom mycket o bra med diverse saker i livet. Han tycker att vi har kul o kommer bra överens. Han tycker väldigt mycket om hur jag ser ut o beter mig. Fine, men då ska du fan inte va dryg mot nån som bara varit snäll mot dig. Jag känner mig kluven för jag gillar honom som vän fast han är underlig men jag har noll tolerans mot folk som utnyttjar det faktum att jag är snäll. Som sagt, snäll betyder inte att man är korkad o jag är väldigt bra på att läsa mellan raderna.
Nåväl, han har en chans kvar. Jag lever efter "three strikes and your out"-regeln. Å då är man ute för evigt. Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar