onsdag 23 juni 2010

Hår

Jag leker mat-Tina och gör mina egna hamburgare. Får inte till skånskan ordentligt men maten blir bra. Borde vara ute i solen men jag har grymt orakade ben så jag väntar tills de har varit hos frisören.
I morgon ska det åkas båt, om det är torsdag då, nu blev jag osäker. Vänta. Jo, det är det och då ska vi styra kosan( o båten) mot Utö. Tre dagar i den svenska skärgården är inte helt fel väl? Ja, det vill säga att halva jag faktiskt inte vill åka. Jag har ägnat halva dagen åt att titta mig i spegeln och den instämmer, du ser för jävlig ut! Som jag var inne på förut så har jag en liten dipp när det gäller mig själv o min plats i världen. Har aldrig haft så där superbra självförtroende men nu har det lilla som fanns flyttat utomlands i hopp om mer fruktsamma boningar. Vet inte varför men just dessa båtgrejer är extra jobbiga, beror nog mest på att jag egentligen inte känner nån där ordentligt. Skulle vilja vara solbränd, fit, nyvaxad och grann så hade det nog kännts bättre.
Men va fan, en blek,gropig och luden brallis måste väl oxå ha rätt att existera. Om inte annat får jag ju alla andra att se jävligt bra ut.
Dessutom tänker jag så här: om sötGöte vill äta upp en kan man väl inte va helt motbjudande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar