onsdag 16 juni 2010

I'm so poor I can't even pay attention....

Diverse påhitt under den senaste tiden har försatt oss i akut fattigdom . Jag klagar egentligen inte, det är snarare så att man blir väldigt påhittig när pengarna tryter. Man kan uppfinna många olika sätt att äta pasta på t ex. Det är bra för levern då man inte har råd med en droppe alkohol. Man kan få en påse popcornkärnor att räcka i all oändlighet.
Som nikotinist är det dock värre. Att få en prilla snus att fortsätta avge samma mängd nikotin längre än vanligt är svårt och jag dagdrömmer om cigaretter. Tänk dig en riktigt god middag (med vin) som avslutas med gott kaffe och en cigarr. Jösses!!
Det bästa skulle nog många tycka, är att man automatiskt bantar när man är fattig. Dålig mat iofs men inget godis eller snacks gör att man krymper. Jag vill inte krympa mer. Köpte en ny BH t ex för att få plats med vinterbysten. I den kan jag numera förvara en kull med rävungar, en liten bok och några nötter och ändå är den för stor. Fläsket på magen är kvar i full storlek men det som är roligt när det blir större försvinner förbluffande fort.
Så på fredag blir det god mat, vin och, inte vet jag, tre påsar ostbågar. SVULLA var ordet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar