måndag 28 juni 2010

Det var en trevlig midsommar. Det var en ännu trevligare resa. Vi åkte redan på torsdagen, dan innan midsommar alltså, för att få en bra plats o hinna förfesta lite. Eller ja, det blir ju aldrig lite. Kan faktiskt inte direkt återge kvällen , men party hard o många trevliga människor.
Jag har en förmåga att ragga upp folk som jag börjar prata med. Lyckas inte alltid men ofta är det ganska trevliga människor. Denna gång blev det full pott o de små liven umgicks hela tiden med oss kändes det som. Ett substitut till vår vän J som är på andra sidan jorden o hans kompis. Kan väl erkänna att det blev lite flörtande med den sistnämnde men de var roliga båda två. Så här i eftertankens kranka blekhet så inser jag att han påminner för mycket om en annan snubbe till kroppsbyggnaden o jag skulle tro att det räcker så. Han o sin sida tyckte nog det var smickrande med min påtagliga uppmärksamhet men som sagt, vi är nog klara med varandra.
Sprang däremot på ett ex som jag inte sett på länge. Han fick nog inte det mottagande som han förväntat sig för han verkade lite lack o sa att "vissa blir iaf glada av att se mig". Eh, jaha, kul för dig? Inte mitt jobb att hålla honom på gott humör, vi stod faktiskt o prata om annat när han kom.
Så man kan säga att det alltid är trevligt på såna resor men slitsamt som tusan, man tappar som farten på slutet o det är skönt att komma hem.
Ska försöka ta mig till stranden i morgon o bättra på solrödheten. Bättre illa bränd än blek säger man väl....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar