lördag 28 mars 2009

Hm, det blev visst lite fel!

Gillar ju egentligen inte att gå ut i vår kommun men är man sliten och det blåser isbjörnar ute så kan det vara ett enkelt alternativ. Efter trevligt umgänge med Tre Amigos bar det av till den lokala krogen. Det brukar vara mycket folk på fredagar men igår var det nästan tomt. Vi körde vårat race och hade trevligt ändå. Sprang på mitt ex som blev alldeles för glad att se mig, han behöver en flickvän! När kvällen är slut och vi ska gå hem, kommer en nyspydd snubbe fram och ger min kompis en smäll på käften, helt oprovocerat. Så jag knuffar omkull honom och frågar vad fan han pysslar med. Väntar tills han rest sig upp och måste knuffa omkull honom igen eftersom han inte vill ge sig. Det hela slutar med att min kompis blir fruktansvärt arg och ger snubben lite stryk. Han har nog dessutom väldigt ont i hårbotten, den långhåriga tönten. En liten eftersväng ovanpå det och där har du en vanlig kväll i förorten! Kom inte och säg att det aldrig händer grejer ute på landet.

1 kommentar:

  1. ÄNTLIGEN är du igång och skriver igen. Världen har hållit andan i väntan på din återkomst.

    SvaraRadera